You are here: Home » Reviews » Boek review » Review: 100% suikervrij in 30 dagen – Carola van Bemmelen

Review: 100% suikervrij in 30 dagen – Carola van Bemmelen

Hier begon het allemaal. Hier begon mijn reis. Het boek 100% suikervrij in 30 dagen was een van de eerste boeken die ik las en ik was direct enthousiast. Natuurlijk nam ik de informatie niet direct voor lief, maar onderzocht ik de geraadpleegde bronnen voor dit boek (overigens een mooie lijst met boeken, waarvan ik een aantal nog graag wil lezen). Toen ik dezelfde informatie telkens terug vond in andere onderzoeken was ik verkocht.

suikervrij1“Carola van Bemmelen is Nederlands eerste Sugar Addiction coach. Zij heeft vele nationale en internationale trainingen, opleidingen en seminars gevolgd over voeding, gezondheid, coaching en persoonlijke ontwikkeling. Deze kennis, gecombineerd met haar persoonlijke ervaringen, opgedaan tijdens het afkicken van haar eigen suikerverslaving, gebruikt zij om haar cliënten op haar eigen, unieke wijze te helpen om suikervrij te worden. “

Het is allemaal begonnen met haar eerste boek, 100% suikervrij in 30 dagen, maar inmiddels heeft Carola van Bemmelen al veel meer boeken geschreven. 100% suikervrij basiskookboek, 100% suikervrij drinken, 100% suikervrij voor diabetici en de nieuwste toevoeging, 100% suikervrij naar jouw natuurlijk gewicht.

100% suikervrij in 30 dagen

Hét complete en praktische handboek voor iedereen die kiest voor een suikervrije leefstijl! Het boek geeft veel achtergrondinformatie over suiker en de gevaren van suiker voor de gezondheid. Mét praktisch stappenplan dat je op weg helpt in jouw nieuwe leven zonder suiker!

kookboek1De meeste mensen zien geen probleem in het eten van suiker. Ik dacht een aantal jaar geleden precies hetzelfde. Pas toen ik de
realiteit onder ogen zag en toegaf dat ik een suikerverslaving had, kon ik weer verder. 100% suikervrij in 30 dagen is geen dieetboek. Het is een boek dat uitlegt waarom suikers zo slecht voor ons zijn en waarom we er toch van blijven eten. Je raadt het misschien al, we zijn allemaal verslaafd.

Het boek start met de redenen waarom we suiker eten. We kennen het allemaal wel, “ik heb het verdiend” of “het was in de aanbieding”. We zijn er allemaal schuldig aan en daarom was dit boek zo leuk om te lezen. Te lezen waarom we zo denken en waarom we het blijven doen. Zodra de redenen zijn uitgelegd, is het tijd voor alle suikers, inclusief de verborgen suikers. Ja, je leest het goed, verborgen. Ik wist het in het begin ook niet, maar er zijn zoveel schuilnamen voor suikers dat je er dol van kun worden.

suikerspiekpas-carola-300x208Dit boek biedt de stappen aan om je suikerverslaving te slim af te zijn en vervolgens een heerlijk en suikervrij leven te lijden. Geloof me, in het begin is het zeker niet makkelijk, maar de uitkomsten zijn het zo ontzettend waard. Aan het eind van het boek zijn nog een paar recepten te vinden die compleet suikervrij zijn, maar wil je meer, kun je natuurlijk ook het kookboek aanschaffen. Mijn favoriete quote uit het boek is;

Houden van jezelf betekent gaan staan voor wie je bent en voor wat voor jou belangrijk is. Het betekent leven vanuit wie jij ten diepste bent.

Het boek heeft 192 pagina’s, 6 delen en 12 hoofdstukken en kost €19,99 (net als de andere boeken in de 100% suikervrij reeks). Mocht je nog twijfelen, download dan hier het eerste hoofdstuk en overtuig jezelf!

Ben jij suikerverslaafd?

Liefs,
Nikki